Steeds meer jongeren gaan vaker en langer kamperen in Europese landen, zo blijkt uit een studie van Future Market Insights. Ook is er een groeiende trend om vakanties door te brengen in een stacaravan. Europa blijft de belangrijkste speler op de kampeer- en caravanmarkt, maar toch is er ook een wereldwijde groei te zien.
Meer voorzieningen op de campings
Campings spelen ook meer in op jongeren door bijvoorbeeld voor gratis internetverbindingen te zorgen. Ook is de bereikbaarheid voor mobiele telefoons op campings verbeterd.
Verschillende prominente marktspelers zijn bezig met het verkennen van nieuwe campings nu steeds meer mensen belangstelling tonen voor avontuurlijk kamperen en glamping. Daarnaast verbeteren bedrijven hun digitale aanwezigheid aanzienlijk om aan de verwachtingen van hun klanten te voldoen en introduceren ze nieuwe klantenbindingsprogramma’s door het aanbieden van gepersonaliseerde ervaringen en het reserveren van exclusieve aanbiedingen voor leden.
In januari 2020 introduceerde Hilton Worldwide Holdings Inc. een nieuw lifestyle hotelmerk ‘Tempo’, om het groeiende segment van moderne prestators te bedienen. Deze nieuwe hotelketen, met wellness en duurzaamheid bij de stichting, zal een unieke ervaring bieden aan jongere en milieuvriendelijke reizigers. Deze uitbreiding wordt verwacht om het bedrijf te helpen zijn productportfolio en marktvoetafdruk wereldwijd uit te breiden.
In 2019 introduceerde ACSI Holding BV nieuwe ACSI-gidsen en apps voor kampeerders die graag met hun eigen camper een camping bezoeken. Hiermee kunnen reizigers buiten het seizoen tegen spotprijzen kamperen op meer dan 3.600 campings in Europa.
- Schipper drugsschip Arsianco moet alsnog leegpompen betalen - 13 december 2020
- Van Oord legt fundatie voor RWE Sofia windpark in Noordzee -2 - 13 december 2020
- De weelderige wildernis van Nederland - 13 december 2020
Be the first to comment on "Steeds meer jongeren kiezen voor kampeervakantie"